Toekomst, trends en strategie

Wij kijken vooruit, doorlopend. Door met elkaar het gesprek te voeren over soms extreme scenario’s zijn we continu bezig met de toekomst.

Koers

Een groot deel van de kinderen dat nu op school zit heeft later een beroep dat nu nog niet bestaat. En de arbeidsmarkt zal dan zeker anders zijn dan nu. Of niet?

Met dit toekomstbeeld zijn we iedere dag bezig. Door bijvoorbeeld actief onderzoek te doen naar trends en ontwikkelingen in beroepen en naar nieuwe technologische mogelijkheden om het leren en beoordelen te ondersteunen.

Gaat kunstmatige intelligentie het mogelijk maken dat uit ruwe data van internet een compleet psychometrisch betrouwbaar examen samengesteld kan worden? Zal het onderwijs in de toekomst 100% zijn afgestemd op de ontwikkelingsbehoefte van een leerling of werknemer omdat er uitstekende systemen voor adaptief leren en beoordelen zijn?

Door met elkaar het gesprek te voeren over soms extreme scenario’s zijn we continu bezig met scenario’s voor de toekomst. In het najaar van 2019 rondden we een uitdagend traject af waarin directie en management strategische richtingen formuleerden gericht op de toekomst van eX:plain.

Die koers is gebaseerd op de verwachting dat er veel gaat veranderen, maar dat het objectief beoordelen van expertise
van alle tijden zal zijn.